İster okula yeni başlamış olsun isterse üniversiteye hazırlanıyor olsun bütün öğrenciler bu soruların cevabını bulması gerekir.
''Niçin ders çalışmalıyım?
Bu nedenle sizin öncelikli olarak bir hedef belirlemeniz gerekir.
Ders çalışmaya başlamadan önce ilk olarak hedef belirlemeliyiz.
İkinci olarak başarıya inanmak gerekmektedir.
Kişinin önündeki en büyük engel yine kişinin kendisidir. O işle ilgili olumsuz düşünceler ve başaramama korkusu aşılması ve geçilmesi en zor olan engeldir.
Bir kişi şunu yada bunu başaramayacağına inandığı sürece bunları yapmamaya kararlı demektir. Sonuçta başarılı olması imkânsızdır.
VERİMLİ ÇALIŞMAK NE DEMEKTİR?
Bilgi edinmek amacıyla zihinsel yeteneklerin kullanılmasına verimli çalışma diyoruz. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir.Aksine belli bir plan ve program kapsamında hem ders çalışırken hem de diğer sosyal etkinliklere zaman ayırırken bunlardan zevk almaya yardımcı olur.
ÖĞRENMENİN ÖN ŞARTI
Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Başarı insanın düşlediklerini gerçekleştirebilmesidir. Bunu yapabilen kişi başarılıdır.
Amaçlar olmadan kişi niçin ders çalışması gerektiğini açıklayamaz. Amacınızı belirlerken Niçin ders çalışıyorum ya da niçin ders çalışmalıyım? Sorusuna cevap arayınız
Hedef amaçlara ulaşmak için tanımlanmış bir nokta belirlemektir.
Bir şeyin hedef olabilmesi için;
BAŞARIYA ULAŞMAK İÇİN:
ÖN HAZIRLIK
Bir gün sonra derste işlenecek konunun 15-20 dakikalık periyotlarla gözden geçirilmesine ön hazırlık denir. Öğrenciler okula gelmeden önce o gün işlenecek konuları gözden geçirmelidirler. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar.
ETKİN DİNLEME
Sadece duyuyor olmamız aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. Dinleme; dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. Derse aktif olarak katıldığımızda, sorular sorduğumuzda ve not aldığımızda iyi dinlemiş oluruz.
NOT ALMAK
Not tutmak dersin etkili bir biçimde dinlenmesine yardımcı olur. Dikkatin derse yoğunlaşmasını sağlar. Not tutmak bize uyanıklılık, dikkat ve aktif katılımın yanı sıra motivasyon da sağlamaktadır.
SORU SORMAK
Soru sormak öğrencinin derse olan ilgisinin canlı kalmasını, dikkatinin dağılmamasını sağlar.
TEKRAR ETMEK
Öğrenme süreci gerçekleşirken duyu organları tarafından alınan bilgi öncelikle kısa süreli belleğe aktarılır. Ancak adından da anlaşılacağı gibi bu bilgiler kısa süreli bellekte kısa süre tutulabilir. Bu bilgilerin beyinde uzun süre tutulabilmesi için uzun süreli belleğe aktarılması gerekmektedir.
Bilginin uzun süreli belleğe aktarılmasının tek yolu vardır:
DÜZENLİ TEKRAR YAPMAK...
ÖĞRENMENİN KAPISINI AÇACAK TEK ANAHTAR VARDIR: TEKRAR YAPMAK...
TEKRAR YAPMADAN ÖĞRENEMEZSİNİZ!!!
Tekrar üç aşamada yapılmaktadır:
ZAMANI PROGRAMLAMAK
NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMALIYIZ?
Program Hazırlarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
İYİ BİR ÇALIŞMA PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ:
( 40 dakika ders, 10 dakika tekrar, 10 dakika mola )
Sözel veya sayısal derslerin birbirini takip etmesini sağlayın. Yani iki sayısal dersi (matematik-fen bilgisi gibi...) arka arkaya çalışmak yerine bir sayısal bir sözel dersi çalışın. (matematik-sosyal bilgiler ya da Türkçe- fen bilgisi gibi)
Zorlandığınız dersleri çalışmanızın ilk saatlerine yerleştirin.
Zihin daha uyanık ve dinlenmişken bu dersi çalışmak veriminizi yükseltecektir.
Tekrar çalışmaları programda mutlaka günlük, haftalık ve aylık olarak yer almalıdır.
BIRAKMADIĞINIZ, BIKMADIĞINIZ VE DENEMEKTEN VAZGEÇMEDİĞİNİZ SÜRECE ASLA YENİLMİŞ DEĞİLSİNİZ